Sunday, November 8, 2009

London tabloid did not tap phones, watchdog finds

Allegations of phone tapping by the Sunday tabloid News of the World have been dismissed by the industry's watchdog. The Guardian had claimed that thousands of high-profile figures - including former deputy prime minister John Prescott - had their phones hacked into by a private investigator working for the News of the World. The Guardian also alleged that the newspaper's publishers, News Group Newspapers, paid out more than £1million in out-of-court settlements to those whose phones were tapped.

But yesterday, the Press Complaints Commission ruled there were no signs of tapping by journalists at the Sunday paper.

No comments:

Blog Archive